z Ceramiką na Ty ...
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
81
popiołowe Craquelé
aspekt: błyszczący
color: w zależności od gliny, żywiczno-burszynowy
wypał: temp.1250°C - atmosfera utleniająca lub redukcyjna
z reguły szkliwa popiołowe są szkliwami bardzo cieknącymi, dlatego lepiej używać ich we wnątrz naczynia lub na górnych brzegach; niepowtarzalność rezultatu, zależna od składu mineralnego popiołu, jest bardzo intrygująca
- popiół drzewny mieszany 50
- skaleń potasowy 50
mój rezultat:
-
wypał: piec elektryczny 1250°C, atmosfera utleniająca
756
popiół z gruszy
... nic nadzwyczajnego, ale mnie bardzo się spodobał ...
wystartowałam tym razem od tej samej bazy co w przypadku popiołowego craquelé, czyli (chyba lubię mieszać ...) wymieszałam:
- popiół z gruszy 50
- skaleń potasowy 50
-
wypał: piec elektryczny 1260°C, atmosfera utleniająca
biały mat satynowy przy grubszych warstwach, przy cieńszych: półprzezroczysta, lekko błyszcząca satyna.
rezultat bardzo przyjemny (choć żadnych krakli), więc będę kontynuować różne mieszanki i trochę teorii o popiołach ... czyli c.d.n.
782
za namową Rolanda zmieniłam recepturę i dorzuciłam trochę dolomitu. czyli:
- popiół z gruszy 50
- skaleń potasowy 40
- dolomit 10
i rezultat:
wypał 1260°C, atm.utleniająca, piec elektryczny
osobiście wolę poprzedni wynik, ale za to uzyskałam tutaj efekt podziurkowanego matu, choć to nie raku... :wink:
971
... załączam jako ciekawostkę ...
chcąc podnieść stopień witryfikacji mojego szkliwa postanowiłam przekręcić nieco recepturę i tym razem pomieszałam:
- popiół z gruszy 40
- skaleń potasowy 50
- dolomit 10
ku mojemu zdziwieniu szkliwo nie pozostało jednorodną masą, zdecydowanie lepiej zwitryfikowane lecz z wydzielonymi białymi elementami popiołu gruszy:
-
wypał 1260°C, atm.utleniająca, piec elektryczny - jak zawsze ...
759
popiołowe suche
i kolejne popiołowe...
aspekt: surowy, suchy, matowy
color: naturalny, brązowo-kremowy
wypał: temp.1250°C - atmosfera utleniająca lub redukcyjna
nie nadaje się jako szkliwo użytkowe; suche, strukturalne, mocno fakturowane przy grubych warstwach, może posłużyć celom rzeźbiarskim; a wszystko zawdzięczamy dużej ilości kaolinu i oczywiście możemy barwić tlenkami (żelazo, kobalt, kobalt+nikiel) lub rozwijać go we wszystkich kierunkach.
- popiół drzewny 50
- kaolin 50
wypał: 1260°C - atmosfera utleniająca, piec elektryczny.
po lewej nanoszone pędzlem, po prawej polewane.
787
kontynując popiołową przygodę, kilka mieszanek 50/50 z różnymi surowcami.
- popiół drzewny 50
- sjenit nefelinowy 50
piec elektryczny 1260°C, atm.U
efekt taki sobie (może ciekawszy z tlenkami metali), osobiście wolę rezultat krakli ze skaleniem potasowym. drobne, nierównomierne spęknięcia (-> warstwy szkliwa), kolor beżowo-szaro-mleczny, aspekt: błyszczący ale satynowo.
- popiół drzewny 50
- cornish stone 50 (pegmatyt)
piec elektryczny 1260°C, atm.U
dosyć przyjemny efekt szkliwa bardzo błyszczącego (jeśli się lubi). tutaj na pewno pokuszę się o dodatki tlenków metali.
3480
... kolejna mieszanka popiołowa 50/50.
tym razem:
- popiół z drzew twardych 50 (''Ceradel'')
- sjenit nefelinowy 50
wypał: piec elektryczny, 1280°C (aj, mamy tyle, :wink: jak nie wyżej), atmosfera u, jasna glina kamionkowa.
u baśki w galerii autorskiej, nowe próbki, nowe mieszanki; popiół z trzciny, popiół z jabłoni, kaolin i szkło wodne.
http://www.ulab.eu/uForum/album_persona … ser_id=71]
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.015 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 589.81 kB (Maksimum: 660.02 kB) ]